San Francisco - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Patrick en Marieke E - WaarBenJij.nu San Francisco - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Patrick en Marieke E - WaarBenJij.nu

San Francisco

Blijf op de hoogte en volg Patrick en Marieke

22 Mei 2014 | Verenigde Staten, San Francisco

Heerlijk geslapen! En omdat we om 6 uur lokale tijd wakker zijn, hebben we de hele dag nog voor ons. We kunnen onze camper pas vanaf 13 uur ophalen, dus gaan we eerst de toerist uithangen in San Francisco. Met de shuttle naar het vliegveld, met de metro naar het centrum en vanaf daar met een originele Cable Car naar de pier. Klinkt sneller dan het is, want dit neemt serieus 2 uur in beslag. Gezien het feit dat wij om half 10 de boot naar Alcatraz hebben besteld en daar om 9 uur moeten zijn, denken we ruim op tijd te zijn door half 8 vanuit het hotel te vertrekken. Dus niet ingecalculeerd dat we vanaf pier 47 tot pier 33 moeten rennen! De bewaker bij het eerste poortje ziet Usain Bolt en Zimra Geurts al aankomen, en met een ‘We’ve got some runners’ door de walkietalkie gaan alle poortjes open en mogen wij om 09.29 uur toch nog aan boord. Weten wij ook eens hoe dat voelt…

Met een stralend zonnetje op de boot (uiteraard met blik op de horizon) varen we naar Alcatraz, een voormalig gevangenis voor de kust van San Francisco waar ondermeer Al “Scarface” Capone heeft vastgezeten. Het is een ware filmset en erg indrukwekkend. Gelukkig mogen wij wel terug met de boot om de prachtige skyline van dichtbij te kunnen zien. Vanaf de boot lopen we dit keer rustig naar pier 39 waar de bekende zeeleeuwen liggen. Je hoort en ruikt ze eerder dan je ze ziet, zoals ook met sommige mannen, maar ze liggen er gezellig bij. Wij krijgen er trek van en lunchen met een broodje vis. Daarna weer in omgekeerde volgorde terug naar het hotel om de koffers te halen. We nemen een taxi naar de camper verhuurder, die een portefeuille van duizenden voertuigen blijkt te hebben. We moeten even wachten en proberen in te schatten welke van ons is. Vast dat middelmaatje waar net 4 volwassenen in wegreden. Maar nee, wij krijgen natuurlijk de langste en de grootste, 10 meter! Na wat instructies kunnen we boodschappen doen en gaan we op weg naar onze eerste Camping Ground. De koelkast vol met wijn, Corona, wijn, chips, wijn, toast, kaasjes en wat brood. We zijn een goed team, mijn Man achter het stuur en ik met de kaart op schoot. Heelhuids en zonder krasjes weten we China State Camp Ground te bereiken rond 8 uur ’s avonds. We hopen dat er nog een plekje is zo laat, want de meeste Camp Grounds sluiten om 9 uur. Hier is echter nog genoeg ruimte, want we zijn de enige! We worden naar een afgelegen veldje gestuurd, alwaar we hooked off (we moeten het dus op onze eigen voorraden en zonder Wifi doen) staan. Dat is het eerste half uur best grappig, maar naar mate de avond vordert en het donkerder wordt, komen steeds meer visioenen van films als The Blair Witch Project, Jeepers Creepers en The Two Dutch People Who Went On A Honeymoon And Disappeared In The Woods On Their First Night.

Ach ja, zo’n dag is best vermoeiend en het tijdsverschil voelen we nog steeds, dus we liggen er wederom vroeg in..

• 22 Mei 2014 - 08:29

Kim Nieland-Rijkenberg:

Wat een verhalen voor de eerste dagen!! Heerlijk dat de vliegreis erop zit en het touren kan beginnen! De eerste huwelijksproeven hebben jullie doorstaan ;)
    Heel veel plezier en rij voorzichtig met die vrachtwagen!

Hier gaat alles goed.

Xies Kim&Didier

• 22 Mei 2014 - 14:25

Uncle Ger From Holland:

Jaaaa dat klop wel van die zeeleeuwen,zo voel ik me ook altijd maar werken en dan rust je ook wat want die vrouwtjes houden je de hele dag bezig met allerlei nuttige en onnuttige zaken,en daar wordt je heeeel moe van, dus rust je maar wat.
    By the way, dat lopen zijn er geen riska's in de buurt of is dat alleen in India want dat is heeeel vermoeiend en kost ook veel tijd,die kan je wel nuttiger besteden niet.
    Nou zo'n camper daar heb je wat aan kan je 'n hele comune mee vervoeren,nee dan wij vroeger met ons tweepersoons tentje als het regende en je kwam tegen het tentdoek aan dan werd je slaapzak ook lekker nat hoefde je niet meer te wassen s'ochtends alleen maar drogen. Dus gauw naar de cote de azure doorrijden, dan was het leed weer snel geleden.
    Zijn ze 'n beetje aardig de Yankies of valt dat tegen.
    Nou luitjes toi,toi maar weer,
    Uncle Ger

• 22 Mei 2014 - 14:44

Wietske:

Hallo Patrick en Marieke,
    Al aardig wat meegemaakt zo'n eerste dag, leuk om te lezen. Wat mij meteen opviel was de inhoud van de koelkast, wijn, wijn en wijn. Oh, ja en nog wat brood :) .
    Heerlijke grote camper, kan je nog eens verstoppetje spelen. Veel plezier nog en vooral genieten!!
    Groetjes, Wietske

• 22 Mei 2014 - 18:08

Carla Beukers:

Hoi lieverds,

Nou,dat was een heftig begin! Denk je vroeg te zijn,jullie waren net van die "onbereisde" duffe Hollanders,die denken dat als ze op reis gaan de hele wereld om hen draait;nog net geen sticker op de borst bij welke reisorganisatie jullie hoorden...
    Is gelukkig allemaal goed gekomen en het was dus bar interessant en genieten!
    Wat een joekel van een camper,knap dat Pat hem zonder kleerscheuren de eerste dag door het Amerikaanse land heeft weten te toeren.Ruimte genoeg dus,hoewel een "just married couple" die ruimte eigenlijk niet nodig hebben,dat wordt niet "lepeltje-lepeltje" maar breeduit!!!
    Verder vallen mij de boodschappen op die jullie gedaan hebben,gaan jullie op een vloeibaar dieet?Dat brood is zeker voor de birds die onderweg aankomen wippen???
    wees niet ongerust zo alleen op de camping,je hebt Rambo naast je zijde,ijzersterk en zoals zijn vader nog eens duidelijk maakte,zéér luid,die overbrugt de nodige kilometers om om hulp te roepen,mocht dat nodig zijn!!!
    Lieve schatten,tot de volgende keer.Veel plezier en dikke knuffels van aunt Carla

• 22 Mei 2014 - 23:15

Jullie Vader En Moeder:

Wat gezellig om via jullie verhalen mee te reizen.
    Wow wat een gigantische camper hebben jullie meegekregen!. Ik kan jullie meedelen dat vader Ab vanavond voor zichzelf besloten heeft dat wij dat volgend jaar ook gaan doen. Met een camper reizen. In Amerika.
    Het gaat blijkbaar al net als wat wij zien met het verhuren van grote zeilboten......naar ervaring wordt niet gevraagd, die doe je waarschijnlijk gewoon op door er mee te rijden. Hebben jullie wel een geldig rijbewijs voor zo'n groot ding????
    Maar wat lees ik nou toch over alleen (lees: enige camper) op een camping? Dat doet een selsie echt
    nooit hoor! Niet als die het van te voren weet in ieder geval!

Nou tortelduifjes, geniet lekker verder van jullie wittebroodsweken.
    Vraagje: Weten jullie ook waarom deze eerste weken na een huwelijk zo worden genoemd?

dikke kus van jullie vader en moeder

• 23 Mei 2014 - 16:45

Patrick En Marieke Van E:

@ uncle Ger; haha vergelijk jij Carla nou met een zeeleeuw? ;) Zo'n tent is voor ons echt een brug te ver, dat is echt back to basic! De Yankees zijn super vriendelijk en behulpzaam. Vooral op de weg rijdt iedereen heel netjes en geven ze elkaar (en ons) de ruimte.
    @ Wietske; ja die wijn is normaliter al een belangrijk onderdeel, maar op vakantie helemaal!
    @ aunt Carla; lepeltje-lepeltje is in dit bed een van de weinige houdingen die echt mogelijk zijn. Maar dat is best gezellig met Rambo!
    @ Ab&Trees; zoiets hadden wij al verwacht ja! En ja, je mag hier gewoon met een B-rijbewijs mee rijden. Dat wit brood eten nemen we letterlijk, want bruin brood hebben ze hier niet. En die ongestoorde weken ook ;).

• 29 Mei 2014 - 17:06

Celine:

Hahaha heerlijke he die zeeleeuwen, liggen er gezellig bij zo ;-)