Malibu Beach - Reisverslag uit Malibu Beach, Verenigde Staten van Patrick en Marieke E - WaarBenJij.nu Malibu Beach - Reisverslag uit Malibu Beach, Verenigde Staten van Patrick en Marieke E - WaarBenJij.nu

Malibu Beach

Blijf op de hoogte en volg Patrick en Marieke

05 Juni 2014 | Verenigde Staten, Malibu Beach

Na de woestijn der palmbomen staat Los Angeles op het programma. Voor we naar de stad van Plastic Fantastic gaan, pakken we nog even wat natuur mee, de Indian Canyon. We mogen hier niet met ons huis op wielen doorheen, dus moeten we uit onze comfort zone en gaan we hiken (ja zo heet dat hier). Er zijn verschillende routes, maar wij kiezen de kortste; 1 mijl. Je kunt het namelijk ook overdrijven. Net zoals met echte wandelschoenen ofzo. Nee wij gaan gewoon op slippers, lucht ook een beetje door. Een hiking-verantwoorde rugzak hebben we ook niet, dus mijn Man draagt een grote Wala tas. Voldoende water hebben we namelijk wel mee. Die ene mijl is voor ons precies lang genoeg en het is het zeker waard. We lopen tussen over en onder rotsformaties door, waar midden in water stroomt. Om dat water groeien allerlei tropische planten, waaronder natuurlijk ook palmbomen. Aan de andere kant van het water loopt het pad omhoog en hebben we weer een prachtig uitzicht te pakken. Terug bij ons huis op wielen zijn we blij dat we het gedaan hebben, maar ook blij dat we het gehad hebben. En klaar voor Silicon Valley.

De rit gaat redelijk snel, de natuur is helaas weinig boeiend. Wanneer we de skyline van downtown Los Angeles zien liggen weten we dat we er bijna zijn. We rijden langs de stad, direct door naar de bekende boulevard van Santa Monica. En het is bijna zoals in de film. Wel een breed strand, met asfalt paden erlangs waar veel mensen overheen fietsen/skaten/joggen. Maar de ‘lekkere wijven’, zoals mijn Man het omschrijft, zien we niet. We rijden verder langs de kust en zien de uitgestrekte Pacific Ocean (Triviantje; in Nederland noemen wij deze de Grote Oceaan, voorheen Stille Zuidzee). Onze tocht vervolgt door Malibu Beach waar, evenals in de film, prachtige huizen gewoon op het strand gebouwd staan. De Campground ligt ook hier in Malibu. We hebben een prachtige Ocean View plaats. Helaas kunnen we niet de hele avond buiten blijven zitten om hier van te genieten, want de temperatuur is flink gedaald sinds onze laatste verblijfplaats. En ook hier mogen we geen kampvuur maken in verband met bosbrand gevaar.

• 05 Juni 2014 - 09:30

Carla Beukers:

Hoi moppies,

Wat enerverend weer allemaal! Wat zijn jullie toch geweldig bezig! En wat een ervaringen rijker,dit nemen ze jullie nooit meer af en zal jullie je hele verdere leven bijblijven!
    Zoveel natuurschoon in 1 vakantie en zoveel beleefd,dat mag met recht een SUPER HONEYMOON genoemd worden!!! En wat heerlijk sportief om die tocht op een paar slippers te maken,helemaal mijn ding,toch écht niet met van die maffe wandelschoenen aan;het oog wil ook wat,toch? Al zit je in de middle of knowhere,je weet nooit wie je tegen het mooie lijf loopt!!!!
    Wat zullen jullie een foto's hebben,veel stickies volzetten en gelijk deze kant op! De PC kan nog wel wat hebben! Plastic fantastic is aan jullie niet besteed,dat ziet er nog allemaal gaaf en strak uit,maar... wat zou jullie ouwe tante zich daar uit kunnen leven! Even eentje tussendoor,zeg maar! Beetje Botox er achteraan en ik zou als nieuw terugkomen! Helaas zal ik het hier met de kreukels moeten doen,Ger is er gelukkig aan gewend,ook zijn ogen zijn niet meer wat ze geweest waren,dat scheelt een hoop! Hij is gelukkig nog steeds blij met mij en dat hoop ik nog ff vol te houden! Anders maar de brillenglazen een beetje matglas maken in het uiterste geval!
    Lieverds,weer bedankt voor dit leuke en interessante verhaal en tot de volgende keer!!!

Dikke knuffels en liefs van mij,
    Carla

• 05 Juni 2014 - 15:24

Uncle Ger From Holland:

Kijk dat bedoel ik, je bent toerist of je bent het niet dus badslippers zijn helemaal verantwoord
    op 'n stevige wandeling. Nou ja 1 mijl dat is te overzien of het moet recht omhoog gaan dan niet natuurlijk.
    Ach Patrick heb je nu al niet meer genoeg aan je mooie vrouwtje, die plastick fantastic "mooie wijven" dat is toch helemaal niks, net van die gummiepoppen. Die gaan snel vervelen hoor,hou het maar bij puur natuur.
    Jammer van dat kampvuur maar dan kan je ook je handen niet branden moet je maar denken.
    Nou wij zijn bezig met het editten van de "Huwelijks"filmpjes ze gaan best leuk worden, alleen het geluid van de huwelijksceremonie laat te wensen over, ik heb de "windruis" aardig onderdrukt maar daarbij gaat ook het stemgeluid wat verloren.
    Ach jullie hebben nog goeie oren zullen we maar denken, nou verder zitten we in de "natte moesson" maar dat mag de pret niet drukken komend weekend wordt het weer beter.
    Lieve luitjes nog veel reisgenoegen en dikke knuffel

Uncle Ger from Holland