Blythe & Palm Desert - Reisverslag uit Palm Desert, Verenigde Staten van Patrick en Marieke E - WaarBenJij.nu Blythe & Palm Desert - Reisverslag uit Palm Desert, Verenigde Staten van Patrick en Marieke E - WaarBenJij.nu

Blythe & Palm Desert

Blijf op de hoogte en volg Patrick en Marieke

03 Juni 2014 | Verenigde Staten, Palm Desert

Ja, we waren even van de radar verdwenen, want we lagen in het water om af te koelen.

Na ons avontuur op het plezante meer rijden we Arizona uit, weer terug naar Californië. Deze staten worden gescheiden door de Colorado rivier wiens sporen we eerder in de Grand Canyon hebben gezien. Deze twee staten worden tevens door een tijdszone gescheiden, dit houdt in dat het is Arizona een uur later is.. Het valt ons pas op als we deze grens voor de tweede keer passeren, we hebben het niet doorgehad!

Ondanks dat we de zichtbare woestijn met cactussen verlaten hebben, zitten we nog steeds in de geografische woestijn. Deze begint in Californië, beslaat heel Arizona en een groot deel van Texas. Dat voelen we aan de temperatuur die nog steeds tegen de 40 graden ligt. Wanneer we de rivier/staatsgrens/tijdzone oversteken zien we een groene Campground liggen aan het water. Dit ziet er erg aanlokkelijk uit. We krijgen een plaatsje recht boven de rivier, vlak naast een klein strandje, erg idyllisch. Het water is heerlijk, maar de stroming erg sterk. Als we niet opletten drijven we zo naar Mexico. Onze buurman Bob, een Amerikaan, houdt ons huis al een tijdje in de gaten (Europeanen!) en grijpt zijn kans als wij gaan zitten om op te drogen. Hij zit op zijn praatstoel en komt daar om 11 uur ’s avond pas weer vanaf. We zijn dan een barbecue en wat biertjes verder, wat illusies over de States armer en wat wijsheden over de Amerikanen rijker. We twijfelen of we nog een dagje en nachtje blijven vanwege de prachtige locatie, maar wanneer Bob nog voor het ontbijt weer bij de deur staat ‘Goodmorning!, besluiten we toch verder te trekken. Of, zoals mijn Man zegt; ‘We’ll see where the ship wrecks’. Bob geeft ons nog wel de tip voor een andere mooie Campground mee in Palm Desert.

Hier gaan we dan ook naar toe. Palm Desert ligt naast Palm Springs, een bekende voorstad van Los Angeles waar veel rijke (en wat bekende) Amerikanen wonen. Vanuit een droog en dor landschap kunnen we het groene gebied meteen zien liggen. En zoals de naam al zegt, overal staan palmbomen. Het oogt schoon, luxe en chique met de verschillende woonwijken die omgeven zijn door hoge muren en beveiliging. De straten zijn recht, er rijden dure auto’s en er loopt bijna niemand op straat. Het begint hier al wel wat koeler te worden, 2 hele graden Celsius.

De Campground is inderdaad erg mooi, maar het meeste wat wij ervan zien is het zwembad. Ook hier leggen we nieuwe contacten, dit keer met twee Nederlanders. Zij maken een wereldreis in een zelfgebouwde truck, heel erg stoer! Het is erg gezellig en pas laat als wij terug naar ons huis op wielen gaan, de laatste warme nacht in.

• 03 Juni 2014 - 09:05

Carla Beukers:

Hoi bruine moten,(want dat zullen jullie inmiddels wel zijn),wat heerlijk dit mooie nieuws weer te lezen.Wat genieten jullie toch en wat zien jullie veel moois! En wat een weer,vooral met lekker zwem water in de buurt.Heerlijk en heel goed,dat jullie ook van tijd tot tijd op de plaats rust maken,het is tenslotte wel VAKANTIE! maar luitjes,wat is dit fenomenaal voor jullie,ogen te kort,maar goed,dat je alles hier opschrijft mop,dan hou je je verslag altijd voor de hand!
    Hier schijnt momenteel ook het zonnetje,was al om voor half 6 op en met eten begonnen en Miek verzorgd,die gaat om 7u de deur uit naar haar werk,het is hier 15 graden,ff anders dan bij jullie,maar we trekken zo het fietspak aan en gaan wat aan de conditie doen. Morgen naar de VU om weer bloed te laten prikken,minder maar moet gebeuren!
    Toi toi toi,reis voorzichtig en denk aan ons!

XXX Carla

• 03 Juni 2014 - 12:48

Uncle Ger From Holland:

Hallo Vakantievierders,

Ja gezelligheid kent geen tijd maar tė kan ook, ik ken dat en het doet me denken aan de Film van Paul de Leeuw waar hij op de camping zat, en dan iedere keer "goede morgen, goedemorgen"
    Zo komt dat over als ze te opdringerig worden. En dan wordt het inderdaad tijd om maar weer 'ns
    op te stappen,en dat is het mooie als vrij bent om te gaan en staan waar je maar wilt.
    Heerlijk dat jullie het verder zo fijn hebben, nou hier ga ik de strijd tegen mieren overlast aan, het zal wel komen door het warme en vroege voorjaar, ik ze proberen milieu vriendelijk de wacht aan te zeggen,ik heb wat tips van "Oma" op het web en nu maar kijken of het werkt.
    Lieve lui veel plezier verder.

Dikke knuffel,

Uncle Ger from Holland

• 03 Juni 2014 - 16:42

Tebbo & Judith:

Hey hier die wereldreizigers in die truck, het waren idd gezellige uurtjes, wat begon met een biertje in het zwembad, hoe vervelend:-) We zijn benieuwd hoe het jullie vergaat in LA. Universal Studio's al bekeken? Wij steken vandaag de grens over naar Mexico, weer eens wat nieuws;-) Hoe dan ook have fun, en straks vooral genieten over mooie 1 langs de kust!

• 03 Juni 2014 - 20:21

Corrie Riechelmann:

Joehoe!!!
    Lees ik goed dat jullie naar de Universal Studio's gaan??
    Gaaf joh! Of was t een idee?
    Ben benieuwd wat voor een verhaal jullie daarbij maken, Spannund!!

Love you
    Kus Corrie Riechelmann

• 03 Juni 2014 - 22:18

Inge En Rick:

Ik stond met je moeder het pad te vegen en vuiltjes te plukken ( 2 properste vrouwen van de Pastoorsgroet) en we hadden het over jullie. Ik werd wel nieuwschierig naar de verhalen en zit nu met de Ipad op schoot te lezen. Hilarisch! Hardop lachend lees ik Rick stukjes voor. Het is zo virtueel geschreven dat ik bijna bij jullie op de achterbank zit!
    Wat klinkt het fantastisch allemaal. Jullie hebben ons wel op n idee gebracht. Wij willen ook wel zo'n reis gaan maken. Miel is al jaren Amerikanofiel en wil er later zelf gaan wonen (help!). Hij vindt daar alles beter als in Nederland (kan te maken hebben met die gallons cola?). Lot wil altijd overal wel naar toe. Die zit nu overigens in Albufeira met dr vriendinnen. Erg stil in huis, maar de wasmand blijft wel lekker leeg!
    Zo op elkaars lip is wel n goede relatietest! Hierna nog een kamer behangen en jullie kunnen alles aan!
    Groetjes van ons en geniet! Ik ga jullie volgen! Xx

• 04 Juni 2014 - 19:55

R & T:

Geniet van het aangename klimaat in La en omgeving,

blijft genieten van jullie belevenissen,

René &Trijnie