Avila Beach - Reisverslag uit Avila Beach, Verenigde Staten van Patrick en Marieke E - WaarBenJij.nu Avila Beach - Reisverslag uit Avila Beach, Verenigde Staten van Patrick en Marieke E - WaarBenJij.nu

Avila Beach

Blijf op de hoogte en volg Patrick en Marieke

07 Juni 2014 | Verenigde Staten, Avila Beach

Onze terugvlucht komt met grote stappen dichterbij. Iets waar we niet te veel aan willen denken, maar wat toch steeds terugkomt. Met de boodschappen bijvoorbeeld. Halen we nieuwe pancakemix of doen we de laatste dagen zonder? Maar ook met de afstanden binnen onze route moeten we er rekening mee houden. We hebben het lekkerst voor het laatst bewaard; de prachtige route langs de kust van de Pacific. Een stukje zuidelijk hebben we op de Harley’s al gereden, maar ons rest nog het stuk tussen LA en San Francisco.

We pakken nog een middagje strand aan Santa Monica Beach mee en gaan daarna richting het noorden. Na de nacht te hebben doorgebracht in het stadje Oxnard gaan we fris weer voorin ons huis zitten. En ook deze kant van deze route is prachtig. We zien delen van de kust met soms een strand, maar voornamelijk hoge cliffen en kleine eilandjes. Maar ook rijden we stukken door het binnenland. De glooiende heuvels zijn net een lappendeken. Lappen met bebossing, lappen met landbouw, lappen met groen gras en lappen met geel gras. Her en der een koe of een huisje.

Ook is wijnteelt hier een grote bron van inkomsten. Ik heb me door een lokale Amerikaan laten vertellen dat de wijnen hier van hoge klasse en daarom flink geprijsd zijn. Prijzen van 100 dollar per fles blijken geen uitzondering. Dus sorry, we hebben geen souvenirs meegenomen.

We lunchen aan een prachtig strand, maar moeten onze zelfgemaakte sandwich in een snel tempo opeten. Er zitten hier namelijk meeuwen ter grootte van zwanen en ze zijn verschrikkelijk brutaal. Het windje is best fris, maar we blijven stug in ons t-shirtje zitten. Naast ons zitten twee Amerikanen in trui, fleecevest en jas. Ze wonen in Las Vegas en wij kunnen ons voorstellen hoe koud ze het dan hier moeten hebben.

We vervolgen onze tocht en rijden door een aantal schattige dorpjes met mooie havens. In een van die dorpjes zetten we ons huis neer en gaan de stoeltjes weer naar buiten. Heerlijk nog even genieten van de middagzon, even zwemmen en uiteraard steken we de barbecue aan.

• 07 Juni 2014 - 20:39

Carla Beukers:

Hoi lieverds,

Weer heerlijk om ff wat van jullie te horen.Wat boffen jullie toch met zulk mooi weer!Hier viel het dus weer enorm tegen,dat kennen we zo langzamerhand wel in Nederland.Voorla langs de kust,dat zijn wij dus,vanaf een uur of half 12 dichte bewolking en in de middag zelfs af en toe een buitje.Maar...we hebben daardoor flink gebuffeld in de tuin,haag gesnoeid,gras gemaaid,bonen geplant,enz. enz. Geen lekkere fietstocht maar wel een tuin die er nu strak en kantig bijligt.Zo zie je maar weer,elk nadeel heeft zijn voordeel.Ook morgen en 2e Pinksterdag worden veel minder mooi en warm dan voorspeld.Morgen ochtend beginnen we al met flink bewolking,maar er moeten nog wat taxus struiken gesnoeid,dus daar maar mee beginnen.En knapt het 's middags wat op kan de bike alsnog uit de schuur gehaald worden.
    Toch weer helemaal een plaatje zoals je de omgeving beschrijft! Wat zal dat tegenvallen als jullie weer voet op Hollandse bodem zetten.Wat een omslag,nog ff niet aan denken maar en gewoon lekker blijven gebitten tot de laatste minuut! Die pancakemix die dan over is,donder je maar achter de Rhododendrons!!1
    Veel plezier maar weer en dikke kussen van de ALLERLIEFSTE tante,die hebben ze mooi niet daar in Amerika,dus dat is weer fijn bij thuiskomst!
    XXXXXXXX

• 07 Juni 2014 - 21:52

Uncle Ger From Holland:

Hallo vakantiegangers,

Nou dat van die meeuwen dat is wel even schrikken hoor, zo groot als 'n zwaan en dan proberen ze ook nog je broodje te ontfutselen, het is niet eerlijk maar ja je zal zelf maar meeuw zijn en 'n ontzettende trek hebben dan wil je wel even intimideren.
    En je bent tourist "are'nt you"!!
    Gelukkig is er nog meer brood te koop en anders de pancake's moet lukken lijkt me, nou hier hebben we geen last van de meeuwen, nog niet ten minste wel worden we in het voorjaar gebombardeerd door de spreeuwen en dan zit je ook niet lekker in de tuin, gelukkig hebben we ook gevederde vrienden de "Gierzwaluwen" als die arriveren jagen ze de spreeuwen van hun nest, is wel zielig voor ze maar niet voor ons.
    We hebben vandaag 'n heerlijke dag gehad,warm met bewolking en 'n windje ,mijn weer dus.
    Alleen Carla houd weer meer van de zon en die hebben we op het eind van de dag weer gehad,
    dus ieder zijn deel zeg ik maar.
    De sperciebonen zijn in de grond gezaait, en wie zaait zal oogsten,ik ben benieuwd.
    Nou luitjes de brief is vol, het hoofd is leeg dus veel plezier verder XXX Uncle Ger from Holland

• 08 Juni 2014 - 10:01

R &T:

Dear Patrick en Marieke,

10.00 uur zondagmorgen, even tijd jullie reisbelevenissen door te nemen, indrukwekkend, heerlijk om te lezen , jullie genieten volop .Het geeft een duidelijk van de Amerikaanse samenleving aan de west kust.

Je moeder gaat koffie zetten en ik neem de verslagen mee, geniet ervan , nog een paar nachtjes slapen en dan weer op naar Holland en de startende Oranje gekte. Ook weer leuk om daar bij te zijn.

Veel plezier en rijdt veilig, dat lukt goed tot dusver.

xxx en hughs

• 08 Juni 2014 - 10:49

Corrie Riechelmann:

Hi ex-harley's, ik had jullie wel even willen zien, zo op zo'n echte American Bike... Stoer hoor! En natuurlijk weer een mooi verhaal. Gaat iid allemaal snel, time flies when you're having fun... Dat blijkt maar weer.
    Ga nog ff door met suk moi skroive, we geniete d'r van;-)

Fijne tijd en dikke zoen
    Corrie Riechelmann