Los Angeles - Reisverslag uit Los Angeles, Verenigde Staten van Patrick en Marieke E - WaarBenJij.nu Los Angeles - Reisverslag uit Los Angeles, Verenigde Staten van Patrick en Marieke E - WaarBenJij.nu

Los Angeles

Blijf op de hoogte en volg Patrick en Marieke

05 Juni 2014 | Verenigde Staten, Los Angeles

Met het zonnetje wakker worden op Malibu Beach, het is toch wel heel erg bijzonder. We willen vandaag de highlights van Los Angeles gaan bekijken, en wel op de motor. Op Internet staat een verhuurstation aangegeven midden in Beverly Hills. We gaan dus met ons gigantische huis dwars door de stad. Maar mijn Man de trucker kan dit inmiddels met twee vingers in de neus. Helaas zien we na 30 rondjes en het 10 keer gevraagd te hebben geen motorverhuur. Dan maar op vier wielen.

De kaarten die ik als navigator heb zijn helaas niet gedetailleerd genoeg, dus we rijden gewoon op de bonnefooi door deze wereldstad. De woonwijken van Beverly Hills zijn erg chique en er staan werkelijk kasten van huizen, veelal omgeven door hoge muren of heggen. Er worden overal ‘Star Tours’ aangeboden, maar daar gaan we niet op in. We rijden dus op eigen gelegenheid Sunset Boulevard af, richting het fameuze Hollywood. En hoe dichter we daarbij komen, hoe minder aantrekkelijk de omgeving wordt. Schreeuwerige reclames van alle kanten, vieze straten en geen glamour te bekennen. Wanneer we Hollywood Boulevard oprijden, met de bekende ‘Walk of Fame’ wordt het eigenlijk alleen maar erger. Alles hier ademt vergane glorie. Het plaatje wordt nog erger door de vele toeristen. Wij zijn daar twee van, want we stappen wel uit en lopen we wat sterren af. Van Donald Duck tot Orlando Bloom en van Frank Sinatra tot Cameron Diaz, we hebben flink wat namen gezien. Maar we vinden het niet erg om deze straat weer snel te verlaten. De grote witte Hollywood letters zien we verderop in de bergen liggen, maar het lukt niet om er dichtbij te komen. En eigenlijk hebben we het wel gehad met deze stad.

We willen weer terug naar de kust, net als duizenden andere auto’s. Ik heb gelezen dat mensen in Los Angeles het meest in de file staan van alle steden in de Verenigde Staten, dat ondervinden wij nu ook. Zowel de snelweg, als de parallel weg is stapvoets rijden. Maken we dat ook nog eens mee hier.

Het begint al te schemeren als we de Campground in Long Beach oprijden.

• 05 Juni 2014 - 15:35

Carla Beukers:

Hoi truckers,

Zo mogen jullie inmiddels wel genoemd worden! Met dat grote pokkending dwars door de stad,nou,dan ben je wel een chauffeur! Petje af voor Pat!!!
    Hollywood dus alleen maar vergane glorie,zo zie je maar weer,wat wij hier een verkeerde indruk van dat soort steden hebben,enkel en alleen door de films die je hier ziet en The Bold and The Beautiful en dat soort soaps!
    Sunset Boulevard was dit keer dus niet bezaaid met mooie vrouwen,maar die heeft Pat zelf al,peper hem dat maar ff goed in.Geen mooier "wijf" dan zijn eigen lieve vrouwtje!
    De Walk of Fame is dus ook niet zozeer jullie ding,die mooie natuur geeft meer voldoening! Helemaal gelijk,maar je moet het wel gezien hebben,hoort bij het "interieur" van de reis!
    Ik zie het helemaal voor me,jij en Pat met een gezicht of er niets aan de hand is,door dat drukke verkeer daar met een huis van 10 meter.Mr. Bean en consorten,maar dan anders...
    Wij hebben vandaag film 3 in kaart gebracht,jammer dat door de harde wind in de microfoon van de speech van de ambtenaar haast niets te verstaan is.Apparatuur van Ger verdient toch nog wat aanpassing in de vorm van een microfoon die gericht kan worden;zo blijft er altijd wat te wensen. Ik kan ook niet zeggen,nou lieverds,dat doen we even over,want dat gebeurt niet meer.Maar,al met al,is het erg leuk geworden en hebben we dik 3 kwartier film erop staan!
    We gaan nog een dia serie van de foto's maken met muziek en een kleine trailer-film met wat snapshots! Je ziet,ik ben helemaal op de hoogte van al die termen,je hoeft mij niets meer te leren,wat dat betreft.Ik krijg de hoge school lessen van mijn eigen mannetje,hahaha!!!
    Lieve fam. Esseveld,wat klinkt dat formeel,deze dame stopt met dit epistel en gaat aan een bakkie leut!
    Heel veel liefs en groetjes ,
    XXX Carla