Phoenix - Reisverslag uit Phoenix, Verenigde Staten van Patrick en Marieke E - WaarBenJij.nu Phoenix - Reisverslag uit Phoenix, Verenigde Staten van Patrick en Marieke E - WaarBenJij.nu

Phoenix

Blijf op de hoogte en volg Patrick en Marieke

31 Mei 2014 | Verenigde Staten, Phoenix

De dag begon mooi, maar al snel vallen ook hier, net als in Nederland, regendruppels. We rijden het zonnetje achterna, richting Phoenix. Soms zijn wij sneller, soms de wolken. Maar we genieten nog steeds van alles wat we onderweg zien. Want terwijl we de woestijn inmiddels echt verlaten hebben, zien we hier pas cactussen. Eerst een paar, maar langzaam is het landschap ermee bezaaid. Het blijkt een signatuur van Arizona te zijn en de meesten die wij zien staan nog in bloei ook.

Onze eerste stop vandaag is een verhuurstation, voor het ophalen van onze nieuwe reserveband. De temperatuur is aangenaam, maar het is nog steeds bewolkt. We gaan daarna daarom maar een shopping mall in, heel vervelend.

Wanneer we daar een paar uur later weer uitkomen is de lucht weer blauw en gaan we op zoek naar een Campground. Maar eerst nog even langs onze favoriete dagbesteding; de supermarkt. Nu vind ik dit in Nederland al niet vervelend, maar dit is bijna leuk. De winkels zijn waanzinnig groot (denk formaat Ikea) en het assortiment fantastisch. Ze hebben van elke productgroep minstens 30 merken en uiteraard alles in Amerika formaat. Geraspte kaas gaat per 2,5 kilo en frisdrank per gallon (ongeveer 3 liter). De karretjes zijn uiteraard dermate groot dat dit alles erin past.

Met onze koelkast weer volgeladen vinden we een Campground iets buiten Phoenix. Deze heeft een eigen haven en ligt aan een meer. Ons huis heeft een prachtig uitzicht over het meer en we sluiten deze dag af met een zwoele avond.

• 31 Mei 2014 - 08:06

Carla Beukers:

Hoi kanjers,

Nou,wat ik nu allemaal lees,kan Phoenix niet stuk! Wat zal dat een prachtig gezicht zijn,die bloeiende cactussen,wat voor oompje,die zou meteen de hele dag in adoratie met zijn fototoestel voor zo'n exemplaar liggen plaatjes te schieten,lost in Paradise,zeg maar...!!!
    Doe voor mij maar een rondje Shopping mall en supermarket,lekker groot en veel,that's my kind os stuff! Wat moeten jullie een giga koelkaast "aan boord" hebben om die giga voorraad in op te bergen en niet te vergeten een giga honger om die portie's ook weer weg te werken! Maar...reizen maakt hongerig zeggen ze altijd,hoewel ik ook gehoord hebt,dat als je jong en verliefd bent,dat eten en drinken tegelijk is en je niets nodig hebt! Weet niet wat het geval bij jullie is,maar jou kennende Mariek,maakt het allemaal niets uit,als er maar flink in die snavel gestopt kan worden en dan wel graag errugggg lekker!!!
    Geniet maar weer verder,wij gaan vandaag een fietstochtje maken,want ook hier schijnt nu het zonnetje,verwachtte temperatuur slechts een graad of 17 maximaal maar met een blauwe lucht en niet teveel wind,moet dat goed gaan komen!
    Lieve schatten,wederom (wat klinkt dat netjes) een fantastische dag en voortzetting van jullie prachtige Honeymoon!!!

Knuffels en dikke kussen van jullie favo tante

• 01 Juni 2014 - 16:56

Corrie Riechelmann:

Na het zetten van het begin van een nieuwe schutting weer even de 'continuing story' gelezen.., heerlijk! Marieke, Patrick, ik geniet, ga zo door! Love you!
    Gr en kus, Corrie Riechelmann