Grand Canyon - Reisverslag uit Grand Canyon, Verenigde Staten van Patrick en Marieke E - WaarBenJij.nu Grand Canyon - Reisverslag uit Grand Canyon, Verenigde Staten van Patrick en Marieke E - WaarBenJij.nu

Grand Canyon

Blijf op de hoogte en volg Patrick en Marieke

29 Mei 2014 | Verenigde Staten, Grand Canyon

We zijn inmiddels twee staatsgrenzen overgestoken en zitten nu in Arizona. Net als wanneer wij binnen Europa de grens overgaan, merk je ook hier direct verschil. In Nevada (waar Las Vegas zich bevindt) wordt er bijvoorbeeld openlijk reclame voor vuurwapens gemaakt. Ook zien de huizen er anders uit en zijn de maximale snelheden op de wegen hoger. Hier in Arizona is het gevaar voor bosbranden erg hoog en mogen we op de Campground dan ook geen barbecue of kampvuur aansteken. Dat is voor ons even schakelen, want we zijn inmiddels gewend aan het buitenleven ‘s avonds. Maar omdat we ook weer hoger in de bergen zijn, koelt het flink af en zitten we al snel binnen in ons huis op wielen.
De volgende ochtend rijden we richting de grootste attractie hier, de Grand Canyon. Tezamen met nog heel veel anderen. Ondanks de drukte, we moeten een paar Chinezen aan de kant duwen, is het uitzicht werkelijk fantastisch. We kijken duizenden jaren de diepte in; de rotsen laten verschillende kleuren zien, van alle aardlagen die ze hebben meegemaakt. Iedereen is onder de indruk, want er heerst een diepe stilte.

We nemen de rustige oostelijke route en komen langs een aantal waanzinnige uitkijkpunten, waar we wel in beperkt gezelschap van kunnen genieten. Gezien we natuurlijk nog steeds onze koelkast bij de hand hebben, gaan we heel decadent lunchen aan de rand van de Grand Canyon. Dit is een ervaring die we nooit zullen vergeten. Het weer blijft steeds veranderen, we gaan van warm naar koeler en van regen weer naar volle zon. In het noorden hangen donkere wolken en in de Canyon zien we de regen vallen. Wanneer we langzamerhand het park weer verlaten wordt het landschap eigenlijk alleen maar mooier. De hoge bomen veranderen in lage groene bebossing. Rechts zien we hoge bergen en links de laatste uitspattingen van de Grand Canyon.
We twijfelen welke richting we op zullen gaan. Noordelijk naar het slechte weer, maar wel nog meer National Parks, of zuidelijk naar het mooie weer en niet wetende welke natuur ons staat te wachten. We kiezen voor het laatste. We rijden tussen rode rotsen en bergen door. Dit is duidelijk het grondgebied van de Indianen. We ontmoeten er een aantal langs de kant van de weg die allerlei handgemaakte spullen verkopen.

Langzamerhand verandert het rood in geel, van het dorre gras. De bomen worden weer hoger en wij hebben Sedona als plan om een Campground te vinden vannacht. Helaas kunnen we hier niet komen, omdat er langs deze weg bosbranden zijn uitgebroken. We kunnen onverhoopt weer omkeren en op zoek naar een andere route. Zodra we door de bergen afdalen, wordt de temperatuur weer warmer en de lucht blauwer. We vinden een prachtige rustieke Campground bij het plaatsje Camp Verde. En terwijl mijn Man onze avondmaal bereid op de bbq (dat mag hier weer wel), houd ik jullie op de hoogte bij een prachtige zonsondergang.

• 29 Mei 2014 - 06:39

Simone Van Den Berg:

Hallo avontuurlijke honeymooners,

Wat ontzettend leuk om jullie verslag te lezen. Zit in gedachten naast jullie aan de rand van Grand Canyon en geniet mee van al dat natuurschoon.
    Geniet, geniet, geniet, dit is once in a livetime. Fantastisch zo een reis een geweldige ervaring.
    Nu lieverds, dikke kus,

Tante Simone

• 29 Mei 2014 - 08:37

Carla Beukers:

Lieve Kilometer vreters,

Wat een geweldig verslag weer van die stuk van jullie Honeymoon!Wat een streling voor het oog,ik zie het helemaal voor me,hoe jullie daar bij die imposante Grand Canyon zitten te lunchen,weer ff wat anders dan hier in Holland achter de eettafel!!!
    Wat hebben jullie al een flink eind gereden,het is ook zo immens groot,dat Amerika,dan moet je wel doorrijden.Hoewel...als ik lees,dat jullie Indianen langs de kant van de weg zijn tegengekomen,zou ik,als ik daar geweest was,een flinke Pit-Stop gemaakt hebben!Ik ben nu eenmaal gek van die cultuur en die handgemaakte spullen zouden door mij gretig aftrek hebben gevonden,Ger zou waarschijnlijk meteen "Platzak" geweest zijn,want Arizona is volgens mij het gebied van de Navacho indianen,diegene,waar mijn turkooise sieraden vandaan kwamen.
    De zuidelijke route is wat mij betreft de goede route....Zoek de zon op,dat is zo fijn,want een beetje zonneschijn dat moet er zijn,ZEKER als je op huwelijksreis bent;The sunny side of life!!!Ik hou er zo van!!!
    Nou liefste nicht en neef,have a good trip today and make it happen in beautiful America!
    Dikke knuffels en lots of love from rainy Holland!
    XXX Carla

• 29 Mei 2014 - 08:55

Carla Beukers:

Nog ff dit,dat was ik vergeten te schrijven,we krijgen een nieuwe "Motormuis" erbij in de familie! Ruben heeft eergisteren zijn eerste proefles van Annemieke cadeau gekregen.Hij vond het een makkie en veel te langzaam gaan! Dat belooft dus nog wat...

• 29 Mei 2014 - 10:07

Uncle Ger From Holland:

Hallo Reizigers,

Nou fijn te horen dat jullie zo genieten je maakt het waarschijnlijk maar 1 keer mee, hoewel je bent nog jong. Hou Patrick maar uit het Casino want daar valt niet tegenop te werken.
    Ik heb een keer 'n reportage gezien maar ze gingen allemaal berooid er vandaan en dat ging niet over 100 of 1000 euro maar Tonnen ,ze weten namelijk niet wanneer ze moeten stoppen, geef hem maar "monopoly" voor z'n verjaardag dan kan hij zich helemaal uitleven en dat hou je langer vol.(Ja wat 'n wijze raad he)
    Ik lees met veel genoegen jullie verslagen en hoop dat er nog veel zullen volgen, toch wel leuk dat
    Internet het is net of je er vlak bij zit.

Tot mails,

Uncle Ger from Holland

• 29 Mei 2014 - 10:23

Yvet:

Hoi lieverds,

Wat een avonturen, leuk en mooi hoe jullie dit zo bijhouden via deze reisverslagen!
    Ik ben wel onzettend jaloers op jullie, t is echt een droomreis! Hopelijk blijft de zon alleen wat
    meer bij jullie schijnen :) Geniet ervan in jullie camper!
    Veel plezier, liefs knuff

• 29 Mei 2014 - 10:44

Corrie Riechelmann:

Dag skatten,

Ik/we genieten van jullie verhalen. Als we de ogen dicht doen, is het net of we mee zijn. Heerlijk! Ga zo door, dan hebben wij ook een mooie tijd.
    Doe voorzichtig, veel plezier, wij lezen..

Dikke kus!

• 29 Mei 2014 - 10:52

Jacqueline:

Jeetje kilometervreters, of is het miles? Heb net alle verslagen gelezen onder het genot van een kop koffie. Ik ben echt aan het genieten wat kan jij leuk schrijven zeg. Het lijkt wel of ik een beetje mee op reis ben. Jullie zien wel ontzettend veel. Volgens mij kunnen we er straks een dagje voor uittrekken om de foto's te bekijken want dat zullen er wel heel veel zijn. Geniet er nog lekker van en kijk goed om je heen. Dan kan je alles weer opschrijven en ga ik weer onder het genot van een drankje heerlijk lezen.
    Dikke kus Jacqueline

• 29 Mei 2014 - 16:54

René &Trijnie:

Het blijven mooie verhalen, voor jullie om het te
    beleven en voor ons om te lezen, heerlijk en toch een beetje jaloers om jullie mooie weer.

Hier is het nu nat en kil en worden neerslagrecords gebroken.

Kus en groet

• 29 Mei 2014 - 17:20

Celine:

Klinkt allemaal super chickie! Zit te genieten van je verhalen op de bank en het mooie is ik
    beleef onze reis nu ook nog een xtje.

enig idee wat de volgende stop is?

Kus