Las Vegas - Reisverslag uit Las Vegas, Verenigde Staten van Patrick en Marieke E - WaarBenJij.nu Las Vegas - Reisverslag uit Las Vegas, Verenigde Staten van Patrick en Marieke E - WaarBenJij.nu

Las Vegas

Blijf op de hoogte en volg Patrick en Marieke

28 Mei 2014 | Verenigde Staten, Las Vegas

We’re in Vegas, baby!

Vanuit onze laatste Campground is het niet zo ver naar de stad van de zonden. Wanneer we tussen de bergen doorrijden zien we al snel de hoge gebouwen liggen. We benaderen de stad via de snelweg die parallel aan de Strip loopt en we zien de eerste tekenen van de gigantische gekte. Onze Campground ligt aan de rand van de Strip, midden in de stad achter Circus Circus. Het is dan ook een groot vlak asfalt met slechts een paar bomen die schaduw bieden. De temperatuur ligt rond de 40 graden en we zoeken meteen een plekje naast het zwembad, in het zwembad, weer ernaast en toch maar weer erin. Dit zijn echt woestijn temperaturen.

Rond de avond gaan we eindelijk het hart van Vegas met eigen ogen bekijken. Wat een pracht en praal, wat een idioterie, wat onwijs commercieel en tegelijkertijd best imposant. De gebouwen die de hotels en casino’s herbergen zijn immens groot en doen niet voor elkaar onder. We nemen de bus tot het zuiden van de Strip en lopen terug omhoog. We komen ondermeer langs het gouden Mandalay Bay, het Luxor in de vorm van een piramide met 2 levensgrote sfinxen voor de deur en het Harley Davidson waar een gigantische motor uit de voorgevel komt. New York, New York met het Vrijheidsbeeld, Paris met een Eiffeltoren op halve schaal en Venetian met haar nagebouwde grachten. Ik heb ogen te kort.

We doen met z’n tweetjes een Oceans Eleven en gaan het MGM Grand, de Mirage en het Bellagio in. We gokken, drinken gratis cocktails, zien verschillende shows, maken vrienden uit Japan, India, Oostenrijk en Engeland en hebben een wereldavond.

Terug op de Campground blijkt de temperatuur niet veel gezakt, het is alsnog rond de 30 graden.’s Nachts wordt er aan ons huis op wielen gerommeld en horen we stemmen. Wanneer ik de gordijnen opendoe zie ik wat mannen rondom onze camper lopen en eraan zitten. Met een ‘Hey, do you mind? We’re trying to sleep!’ gaan ze lachend weg. De rest van de nacht lig ik niet heel rustig meer. Wanneer er ’s ochtends ook nog een junk op onze stoelen zit, verlang ik toch weer naar de rustigere Campgrounds. Mijn man is in tweestrijd, want het 24/7 kunnen gokken is erg aanlokkelijk, maar hij besluit hier later nog maar eens (met zijn neef) terug te komen. Via de Outlet Mall rijden we Las Vegas weer uit verder de woestijn in.

• 28 Mei 2014 - 18:49

Carla Beukers:

Hoi ouwe gokkers,

Dit is het echte leven,midden tussen de junks en jetset van Amerika! Wat wil een mens nog meer! Dit moet je meegemaakt hebben als je zo reislustig én levenslustig bent als jullie.Wat zal het allemaal indrukwekkend zijn,ben heel benieuwd naar jullie foto's,hoewel die nooit de indruk kunnen weergeven van hoe jullie het hebben beleefd.Wat zien jullie veel verschillende delen van dit imposante land,van dorre droogte naar prachtige natuur naar een te gekke grote wereldstad.Wat een belevenis en dan niet te vergeten dat grote huis op wielen,want dat vind ik nog steeds erg knap,dat jullie die op eigen kracht hier doorheen weten te loodsen!Je berichten gaan erin als koek hier,zat al een paar keer achter de PC om te kijken of er al nieuws was.Hebben jullie die Harley Davidson uit de gevel ook vastgelegd? Is wel iets voor deze Beukies;we blijven nu eenmaal Harley-lovers!!!Maar wat een temperatuur,hoe houden jullie dat uit?Ik ben gek van warm weer,maar dit lijkt me te bar,en dan 's nachts ook nog zo warm! Maar jullie worden al aardige "woestijnratten",dus zal dit wel wennen!
    Hier vandaag de hele dag gestaag regen,wat zachter en dan weer wat harder,word je ook niet echt vrolijk van.We hebben maar wat bezoekjes afgelegd.Eerst naar Monique Beukers,die is aan haar knie geopereerd,daarna ben ik nog ff voor de warme middaghap naar de buurvrouw achter geweest,die heeft haar heup gebroken,is gevallen over een stofzuiger slang,hoe krijg je het voor elkaar en vanmiddag naar An Gravemaker,meteen maar een lekkere hap eten voor haar meegenomen,want koken is niet haar hobby! Vrijdag komt Annemieke hier weer naar toe,dan komt er niet veel van,dus was dit een mooie dag ervoor.
    Nou lieve schatten,ik ga nu douchen en daarna lekker met een glas thee( Ja,Mariek,die mooie hoge dubbelwandige van jullie zijn dagelijks in gebruik) naar The Bold and the Beautiful kijken;die neemt Ger altijd op,zodat ik achter elkaar door kan kijken,zonder al die reclame bende ertussen door.
    Heel veel plezier maar weer daar in het verre Amerika! Ik denk veel aan jullie en aan de prachtige trouwerij,die we hebben beleefd. Dikke knuffels en groetjes ,
    your favorite aunt Carla