Yosemite - Reisverslag uit Yosemite Valley, Verenigde Staten van Patrick en Marieke E - WaarBenJij.nu Yosemite - Reisverslag uit Yosemite Valley, Verenigde Staten van Patrick en Marieke E - WaarBenJij.nu

Yosemite

Blijf op de hoogte en volg Patrick en Marieke

24 Mei 2014 | Verenigde Staten, Yosemite Valley

De nieuwe kussens liggen erg goed, helaas nog steeds een gebroken nacht door de kou en het eruit moeten voor de wc (toch dat beekje). Maar met mijn zelfgemaakte pancakes en de Mr Coffee van mijn Man beginnen we dag goed. Zodra we het dorp uitrijden begint het zonnetje te schijnen. We zetten in op het halen van Yosemite National Park vandaag. Onderweg worden we door de wegwerkers van Amerika helemaal gek gemaakt of de passen nu wel of niet open zijn. Als we langs de een rijden blijkt hij gesloten, maar bij de volgende staat dat de vorige toch wel open was. Onderweg genieten wij van de vele prachtige gezichten van Amerika. Het ene moment rijden we door de bergen, het volgende moment volgt een groene vallei. Eindelijk mag ik dan ook achter het stuur en ervaar zelf hoe het is om een vrachtwagen te besturen. Dit duurt niet heel lang, want mijn Man is als de dood dat ik ons met ons nieuwe huis en al in een ravijn stort. Deze angst is nergens op gebaseerd, dat kan ik jullie wel vertellen. Onderweg wisselen zon en regen elkaar af, net als de landschappen. We lunchen op een uitkijkpunt en genieten van de omgeving. Als de regen weer begint vervolgen wij onze weg, ik toch weer met de kaart op schoot. Als we onze laatste kans passeren om Yosemite in te rijden, proberen we het erop te gokken. We rijden langs besneeuwde bergtoppen en hebben werkelijk een adembenemend uitzicht. De pass blijkt gelukkig toch open te zijn en onze tocht door het National Park kan beginnen. Ik kan niet met woorden uitdrukken hoe mooi dit is en hoe het landschap elk half uur veranderd. Misschien mag het niet, maar voor jullie beeldvorming is het te vergelijken met de besneeuwde bergen en beekjes in Duitsland en de meren met afgronden in Italië tegelijkertijd. We stoppen af en toe om foto’s te maken, maar voor mijn gevoel krijg ik het niet zo mooi vastgelegd als wij het met eigen ogen zien. We maken flink wat kilometers en zijn stil van alle indrukken.

Hier is het komend weekend een nationale feestdag, Memorial Day, iedereen is vrij en gaat er dan op uit. We zijn al gewaarschuwd dat de Campgrounds volgeboekt kunnen zijn. Dit blijkt inderdaad bij onze eerste poging zo te zijn. We worden doorverwezen naar de volgende 1,5 uur verderop. Hier is gelukkig nog wel plaats. Voor ons nieuwelingen in dit vak is het inmiddels ook tijd om de tanks te legen en ons waterlevel weer bij te vullen. Nu is dit laatste niet zo moeilijk (kwestie van slang erin en kraan aan), maar die tanks legen blijkt toch een hele kunst. Tijdens de instructies die we met het ophalen van de camper hadden gekregen was dit de afdeling van mijn Man. Ik stond met een andere verhuurder de aansluiting op stroom te bespreken. Ik kan mij herinneren dat ik vroeg: ‘Snap je het? Moeten we aantekeningen maken?’ Maar nee, zijn Engels en de fysieke uitleg van de verhuurder waren toereikend. Eerst de slang aansluiten, dan de zwarte tank (=toilet) leegtrekken en de grijze tank (=douche en gootsteenwater) erachteraan. Ergens is het aansluiten van de slang, laten we zeggen, ‘lost in translation’ geraakt. Ik denk dat het geen uitleg behoeft wat er onder de camper, en niet in de afvalput, lag…

Enfin, een half uur later kunnen we dan toch echt ons huis op wielen neerzetten. De stoeltjes eruit, de bbq aan en een Corona in de hand. We genieten van vandaag, van de warmte van de ondergaande zon en het feit dat we het best goed voor elkaar hebben zo. De druppels regen die ons uiteindelijk weer naar binnen jagen mogen geen naam hebben..

  • 24 Mei 2014 - 18:50

    Samantha:

    Ik krijg gewoon kippenvel bij het lezen van jullie avonturen dit wisselt zich af met een een grote glimlach en geschater. Ik ben namelijk erg visueel ingesteld en zie dus, omdat jou schrijven zo fantasties is om te lezen, gelijk hoe jullie dus er dus bij staan. Puur geniet is het als ik elke keer weer een mail krijg in mijn mailbox! Ik sta gelijk als een enthousiaste volger van jullie huwelijksreis alles te lezen en deel dat dus ook graag met de mensen om mij heen! Zoals mijn fijne collega's op het werk en zelf net met de cassiere bij de deka! Mijn woorden luiden; oh!!! mijn pas getrouwde vriendin zit in Yosemite!!! Aangezien ik een beetje dyslectisch ben kwam die naam niet volledig tot zijn recht... Ik sta al weer te popelen om het volgende vervolg van jullie reis te lezen!

    Dikke kroel!

  • 24 Mei 2014 - 20:54

    Carla Beukers:

    Hoi lieverds,

    Wat maken jullie al wat mee in die paar dagen!!!Dat met die afvoer van het toilet gebeuren doet mij meteen denken aan de eerste tocht uit Friesland naar huis met ons bootje.Wij hadden een Campo Potti aan boord,waar van dat blauwe spul in moest om de boel af te breken,en water natuurlijk om door te spoelen.Precies afgemeten hoeveel heden.Nou jullie kennen Tantie,die houdt van lekker schoon en veel water,dus als ik "geweest" was ging daar gewoon nog een flinke hoeveelheid water achteraan om goed door te spoelen.Op een ochtend vroeg,het apparaat was nog niet geleegd,ik had een witte pyjama aan,want ja,op het water is het ook koud,dacht ik toen ik terug naar bed wilde gaan,wat zijn mijn pijpen nat,ik heb er toch niet naast gezeten???Afijn,licht maar aan,het was 5.00u,was ik net een Smurf,broek blauw,vloer dreef met blauw water,luik open,de komkommers die daar lagen blauw,kortom...alles blauw! Dat kreng was overgelopen en niet zo'n beetje ook.Ger wakker gemaakt en die als een dief in de nacht met dat ding aan wal om die bende eruit te gooien,hetgeen absoluut niet mag,chemische troep,moest in de haven in speciale toiletten,maar ja...in geval van nood!!!Dus jullie zijn niet de enigen hoor!!! Schrale troost!Sindsdien toch maar wat zuiniger met water omgesprongen en wat vaker legen!Dat was ook kamperen op dat kleine bootje,ik noemde het vaak Creperen i.p.v. Kamperen.Maar ook ontzettend veel lol gehad,net als jullie hierover later smakelijk kunnen lachen!
    Fijn dat het zonnetje zich nu ook laat zien,dat komt het kampeerhumeur zeker ten goede.
    Knap,Mariek,dat jij die 10 mtr. lange kar ook op de weg hebt weten te houden,je bent een BIKKEL!!!Het is elke keer genieten om de verslagen te lezen,ik heb nog niet zoveel op de PC gekeken of er alweer nieuws was.Jij schrijft zo bloemig,dat ik jullie voor me zie,bezig met elkaar om de boel "draaiende" te houden!!!
    Ik verheug mij al weer op het volgende nieuws! Heel veel plezier maar weer en voor Mr. and Mrs. van Esseveld a good and warm sleep tonight.Nice dreams and a good trip tomorrow!!!

    A big hug and lots of love and kisses from this Dutchie. XXX

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Patrick en Marieke

Newlyweds on a honeymoon! Met de camper trekken wij door California, USA. Van San Francisco naar Las Vegas via Los Angelos weer terug naar San Francisco.

Actief sinds 24 April 2014
Verslag gelezen: 197
Totaal aantal bezoekers 7913

Voorgaande reizen:

19 Mei 2014 - 10 Juni 2014

Honeymoon

Landen bezocht: